Feb 27, 2011

Kırmızıbiberli Nohut Salatası

Bu yemeği ben uydurdum, ama gerçekten yazabileceğim kadar güzel oldu. Ancak yine de belirteyim, eğer zaman-ı evvelde başka bir yerde okuyup da bilinçaltıma ittiysem, şimdi de kendim bulduğum yanılgısına düştüysem, affola!
Evde açlıktan başım dönmüşken hemen hazırlayabileceğim bir yemek bulma derdine düşünce, açtım buzluğu, haşlanmış nohutla közlenmiş biberi buldum. Gerisi kendiliğinden geldi zaten. Kırmızı biberi daha büyük miktarlarda közleyip, buzlukta saklamanın mümkün olduğunu da bu vesile ile belirteyim. Hemen hemen hiçbir gıdanın konservesini zaten kullanmam, ama közlenmiş kırmızı biberden özellikle uzak duruyorum, şimdiye kadar denediğim tüm konservelerde gereksiz bir ekşilik vardı çünkü. Hem közlemesi de hiç zor değil ki.



4 su bardağı, tuzlu suda haşlanmış nohut (yaklaşık 500 g)
1 kg kırmızı biber
7-8 dal taze soğan (3 orta boy kuru soğan da olabilir)
3-4 diş sarımsak
1 su bardağı ceviz
1 limonun suyu
1 yemek kaşığı kimyon
Tuz, karabiber, pulbiber
Zeytinyağı

Patlıcan yahut biber, ne verirsen közler...

  1. Kırmızı biberleri bütün olarak fırında 200ºC’de, ya da bir mühendislik harikası olan 5 TL’lik közmatiklerde pişiriyoruz. Sıcakken kabuklarını soyuyor, tohumlarını ayıklıyor ve ince ince dilimliyoruz. Soyma aşamasında biberlerden çıkan suyu atmıyoruz, aksine salataya ekliyoruz.
  2. Taze soğanları ince halkalar halinde doğruyoruz. Kuru soğan kullanacaksak da, çeyrek halka şeklinde, oldukça ince olarak doğruyor ve tuzla ovalıyoruz, ki diri diri kalmasınlar (ben sevmiyorum yani en azından).
  3. Sarımsakları ezip, cevizleri de iri iri doğruyor ve tüm malzemeleri karıştırıyoruz. Mümkünse servis yapmadan önce birkaç saat buzdolabında bekletiyoruz ki, nohutlar sosu iyice içlerine çeksin, lezzetlensinler. Salatanın bir kısmını hemen, kalanını ise bekledikten sonra yedim de, oradan biliyorum.

Kimyon elzem, özellikle lezzet veriyor; zaten nohut-kimyon ikilisine bayılırım. Varsa kişniş de yakışır, ama maydanoz koymamanızı öneririm. Damağımda simulasyon yaptım, çıkan sonucu beğenmedim. Dener de aksini düşünürseniz haberim olsun.

2 comments:

  1. muhterem yazar,

    damakta simulasyon eylemini biraz daha açıklayabilir misiniz?

    teşekkürler.

    ReplyDelete
  2. Önce ağzında bir lokma salata olduğunu düşünüyorsun, sonra ona bir kenardan ince ince kıyılmış maydanoz ekliyorsun, biraz birlikte çiğnediğini hayal ediyor, çıkan sonuca bakıyorsun :)

    Hep yaparım, işe yarar.

    ReplyDelete